Dnia 20.11.2015 r. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wydało Fundacji „Dobra Wioska” zgodę Nr 2015/4399/OR na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie całej Polski.
Pełny wykaz legalnych zbiórek znajduje się w Portalu Zbiórek Publicznych na stronie Ministerstwa.
Zgoda na prowadzenie zbiórek publicznych obowiązuje od 01.12.2015 r.
Numer konta do wpłacania zebranych środków podczas zbiórek publicznych:
PKO BANK POLSKI S.A. 73 1440 1387 0000 0000 0654 0511
FORMY PROWADZENIA ZBIÓREK PUBLICZNYCH:
– zbiórki dobrowolnych datków do puszek kwestarskich;
– zbiórki dobrowolnych datków do zaplombowanych skarbon stacjonarnych, umieszczanych za zgodą właścicieli lub użytkowników obiektów;
– zbiórki darów rzeczowych do koszy i skrzynek.
Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu. Zebrane ofiary mogą być zużytkowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicą na terenie: Republiki Turcji i Ukrainy.
Dofinansowanie pochodzące ze zbiórki publicznej jest możliwe tylko dla podopiecznych naszej fundacji, zgłoszonych do udziału w konkretnym programie (turnusie) rehabilitacyjnym. W ramach zbiórek publicznych rodzina podopiecznego wspólnie z fundacją planuje działania (koncerty i akcje charytatywne, zbiórki do puszek, ogłoszenia w internecie i t.d.).
Nasza fundacja prowadzi zbiórki WYŁĄCZNIE na organizowane przez nas turnusy. W razie nie wykorzystania zebranych środków w ciągu roku od ukończenia zbiórki cała uzbierana kwota przechodzi na innego podopiecznego fundacji.
KROK PO KROKU DO ZBIÓRKI PUBLICZNEJ
Aby uruchomić tę formę wsparcia należy:
1. Wybrać program rehabilitacji (zajęcia lub turnus rehabilitacyjny) z oferty naszej fundacji. Zgłosić dziecko jako podopiecznego naszej fundacji: przysłać mailem wypełniony Formularz zgłoszenia podopiecznego, zdjęcie dziecka w formie JPG oraz oraz treść apelu. W odpowiedzi wysyłamy zaświadczenie z danymi dotyczącymi turnusu i jego kosztów.
2. Uzgodnić z fundacją program działań w ramach zbiórki.
3. Przed rozpoczęciem zbiórki do puszek w lokalu publicznym prosimy o przesłanie kompletu dokumentów do fundacji drogą mailową:
– wniosek o pozwolenie na zbiórkę
– zgoda na przetwarzanie danych osobowych
– zgoda właściciela lokalu
Wszystkie materiały wykorzystywane podczas zbiórki np. apele, plakaty, ulotki itp. powinny być zaakceptowane przez Fundację (należy je wysłać mailowo). Logo fundacji przesyłam na pisemny wniosek.
4. W terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku Fundacja wydaje:
– zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej;
– identyfikatory dla wolontariuszy (TYLKO W PRZYPADKU KWESTY DO PUSZEK)
Na tym etapie można przeprowadzić legalną zbiórkę publiczną.
5. Po zakończonej zbiórce w ciągu 14 dni osoba odpowiedzialna za zbiórkę ma obowiązek dostarczyć do Fundacji „Dobra Wioska”:
– sprawozdanie z przeprowadzonej zbiórki (wysyłamy wraz z pozwoleniem)
– minimum 2 zdjęcia wykonane podczas zbiórki
– dowód wpłaty zebranych środków na konto Fundacji „Dobra Wioska” (w tytule przelewu: Zbiórka publiczna nr …/2015/4399/OR dla … (Imię i nazwisko podopiecznego)
Ważne!
Uzbierane środki pieniężne należy wpłacić na poniżej podany numer konta bankowego Fundacji „Dobra Wioska” w PKO BANK POLSKI S.A.: 73 1440 1387 0000 0000 0654 0511